Chcąc nauczyć dziecko odpowiedzialności, łatwo jest malucha przytłoczyć i wywołać uczucie niesprawiedliwości. Dlaczego? Bo dzieci mają beztroskie dzieciństwo i mają prawo nie widzieć korzyści płynących z obowiązków, konsekwencji czy dyscypliny. Dlatego warto przedstawić dzieciom obowiązki w parze z przywilejami, które dotyczą wyłącznie osób odpowiedzialnych. Podłuchaj!
W tym odcinku:
- czym grozi wolność bez odpowiedzialności
- czym jest odpowiedzialność bez wolności
- dlaczego dziecko może uznać odpowiedzialność i obowiązki za przytłaczające
- dlaczego dziecko może uznać obowiązki i odpowiedzialność za niesprawiedliwe
- dlaczego dyscyplina daje nam wolność
- jak uzyskać wolność od wyrzutów sumienia
- jak przekazać odpowiedzialność dziecku za postępy w nauce
- dlaczego warto wyłączyć powiadomienia o ocenach dziecka
- po co prowadzić rozmowy tutoringowe
- jak i jak często prowadzić rozmowy tutoringowe
- jak przekazać dziecku odpowiedzialność za zaangażowanie na zajęciach dodatkowych
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.