Odcinek zaczyna się dość kontrowersyjnie, omówimy bowiem dwa powody dlaczego wymaganie koncentracji od dziecka jest zwykle wysoce przesadzone, ponieważ wielu z nas dorosłych ma błędne rozumienie zjawiska koncentracji u dzieci. Następnie podam powód dlaczego nauka koncentracji u dzieci jednak może być pożyteczna i w końcu odpowiem na najważniejsze pytanie (nie tylko tego odcinka, ale też każdego odcinka z całej naszej serii podcastowej) - JAK, jak tego czynu dokonać, czyli jak nauczyć dziecko koncentracji.
W tym odcinku dowiesz się:
dlaczego wymaganie od dziecka koncentracji jest zwykle przesadzone
dlaczego praca nad “mięśniem” koncentracji jest pożyteczna
jak ma się koncentracja do dziecięcej ciekawości świata
jak na koncentrację wpływa przebodźcowane środowisko
oczekiwanie aktywności i brak przyzwolenia na odpoczynek
jak koncentracja pomaga dzieciom być bardziej skutecznym
jak koncentracja wpływa na samopoczucie i zdrowie mentalne
co to znaczy, że koncentracja jest kontekstualna
jakie czynniki wpływają na koncentrację dziecka
narzędzia do wspierania dziecięcej koncentracji
budzik, klepsydra, czasomierz
rozbijanie zadania na mniejsze
jakość i częstotliwość przerw
aktywność fizyczna a koncentracja
jak rodzic pracując nad koncentracją i skupieniem stanowi dla dziecka przykład do naśladowania i radzenia sobie z czynnikami rozpraszającymi
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.;Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.