Odcinek zaczyna się dość kontrowersyjnie, omówimy bowiem dwa powody dlaczego wymaganie koncentracji od dziecka jest zwykle wysoce przesadzone, ponieważ wielu z nas dorosłych ma błędne rozumienie zjawiska koncentracji u dzieci. Następnie podam powód dlaczego nauka koncentracji u dzieci jednak może być pożyteczna i w końcu odpowiem na najważniejsze pytanie (nie tylko tego odcinka, ale też każdego odcinka z całej naszej serii podcastowej) - JAK, jak tego czynu dokonać, czyli jak nauczyć dziecko koncentracji.
W tym odcinku dowiesz się:
- dlaczego wymaganie od dziecka koncentracji jest zwykle przesadzone
- dlaczego praca nad “mięśniem” koncentracji jest pożyteczna
- jak ma się koncentracja do dziecięcej ciekawości świata
- jak na koncentrację wpływa przebodźcowane środowisko
- oczekiwanie aktywności i brak przyzwolenia na odpoczynek
- jak koncentracja pomaga dzieciom być bardziej skutecznym
- jak koncentracja wpływa na samopoczucie i zdrowie mentalne
- co to znaczy, że koncentracja jest kontekstualna
- jakie czynniki wpływają na koncentrację dziecka
- narzędzia do wspierania dziecięcej koncentracji
- budzik, klepsydra, czasomierz
- rozbijanie zadania na mniejsze
- jakość i częstotliwość przerw
- aktywność fizyczna a koncentracja
- jak rodzic pracując nad koncentracją i skupieniem stanowi dla dziecka przykład do naśladowania i radzenia sobie z czynnikami rozpraszającymi
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.;Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.