Umiejętność czytania to znacznie więcej niż rozszyfrowywanie znaków i nauka alfabetu. Co więcej nawet to często robimy źle i to już od przedszkola. Litery drukowane, czytanie na głos na ocenę i wiele innych praktyk utrudniają dzieciom to, co w czytaniu najważniejsze - rozumienie i interpretowanie tekstu. W tym odcinku dowiesz się jak ułatwić (a co najmniej nie utrudnić) dziecku naukę czytania ze zrozumieniem, niezależnie od tego czy Twoje dziecko dopiero będzie się uczyć czytać czy składanie pierwszych liter ma już dawno za sobą. Posłuchaj! W tym odcinku:
Dlaczego czytanie ze zrozumieniem jest ważniejsze niż samo czytanie?
Czym się różni analfabetyzm pierwotny od wtórnego i funkcjonalnego?
Jak braki i niedociągnięcia w czytaniu na początku szkoły podstawowej wpływają na kolejne lata edukacji?
Jak działa samo spełniająca się przepowiednia w kontekście braków w czytaniu i przyklejania szkolnych łatek?
Czytanie globalne - dlaczego to nie to samo co metoda Domana i czemu globalne jest lepsze od zwykłych metod?
Jakiego alfabetu powinniśmy uczyć dzieci?
Jak na naukę czytania wpływają ograniczenia programu nauczania i szkolnego rytmu?
Jak na naukę czytania ze zrozumieniem wpływa odpytywanie dzieci z czytania na głos?
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.