AMAKids Podcast

#9 Jak nauczyć dziecko pewności siebie?


W tym odcinku pojawiają się dwie strategie na to jak wychować dziecko przepełnione zdrową pewnością siebie za pomocą tego co i jak rodzic dziecku komunikuje. Podpowiadam uniwersalną strategię na udzielanie dzieciom informacji zwrotnej oraz technikę pytań coachingowych, żeby powiedzieć coś wspierającego nawet jeśli nie wiemy co powiedzieć. Dodatkowo, przybliżamy słuchaczom kontekstowość i subiektywność pewności siebie. 
W tym odcinku:
  • Subiektywność pewności siebie.
  • Kontekstowość pewności siebie.
  • Jak działa samo spełniająca się przepowiednia w kontekście pewności siebie.
  • Co powiedzieć dziecku, gdy nie wiemy co powiedzieć?
  • Siła pytań coachingowych.
  • Jak “poprawnie” chwalić dzieci?
  • Jak pochwała może skutkować bezradnością?
  • Jak pochwała może oferować dzieciom narzędzia do wzrostu.
  • Jak samostanowienie i wiara we własne możliwości wpływa na pewność siebie.
  • I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. 
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl


Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. 
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie.  Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda