#23 Jak wspierać dzieci wysoko wrażliwe na co dzień?
Stwórz dla swojego dziecka wspierające otoczenie i pokaż mu, że jego wysoka wrażliwość może być atutem. Zadbaj o odpowiednią regulację układu nerwowego. Naucz dziecko rozpoznawać i przetwarzać emocje, aby mogło radzić sobie samodzielnie. Posłuchaj!
W tym odcinku:
garść teorii o wysokiej wrażliwości, czyli obalanie mitów,
czy wysoka wrażliwość oznacza, że moje dziecko jest nadwrażliwe?
czy można leczyć wysoką wrażliwość?
o wsparciu od wewnątrz, które możesz podarować swojemu dziecku,
edukowanie jako filar uświadamiania dziecka i jego otoczenia,
rozpoznawanie swoich i cudzych emocji,
wysoka wrażliwość jako zasób i brama do głębokich kontaktów z innymi,
cierpliwość i wiara w słowa dziecka, czyli kluczowe elementy wsparcia,
wsparcie od zewnątrz, czyli tworzenie bezpiecznej przystani dla dziecka,
aktywności, które pomogą się wyciszyć i uregulować napięcie w UN,
wytnij metki! - sprawdzone triki, jak obniżyć bodźcowanie dziecka na co dzień,
przykłady jak spędzać czas z dzieckiem wysoko wrażliwym.
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Producentem podcastu jest AMAkids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.