Logiczne myślenie to fragment większej całości, którą nazywamy z angielskiego “problem solving” czyli umiejętność rozwiązania problemów. Logika to narzędzie, które pomaga ludziom zrozumieć informacje poprzez analizę relacji i struktur w celu systematycznego wyciągania wniosków. Niezbędne w dorosłym życiu ale nie zawsze pojawia się samoistnie - warto dać naszym dzieciom możliwość trenowania tego rodzaju myślenia od najmłodszych lat.
W tym odcinku dowiesz się:
co to jest myślenie logiczne
dlaczego warto uczyć dzieci logicznego myślenia
jaki jest najlepszy i najskuteczniejszy sposób na naukę logicznego myślenia
jak stwarzać dziecku okoliczności do bezpiecznego stawiania czoła wyzwaniom
rozwiązywanie problemów w pięciu krokach
praktyczne przykłady na rozwój logicznego myślenia u dzieci
jak się ma myślenie logiczne do rozwiązywania problemów
metoda pytań prowokujących myślenie
wpływ zabawek konstrukcyjnych na myślenie logiczne
co wspólnego ma pomoc w domu z treningiem myślenia logicznego
i wiele więcej!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.