#11 Jak pozytywnie nastawić się do diagnozy dysfunkcji poznawczej u dziecka?
Opis: Słowo klucz to neuroróżnorodność. Posłuchaj jak różnorodne mózgi, znanych, lubianych i zdolnych osób, postrzegały swoje dysfunkcje i jak uczyli się wierzyć w siebie. Posłuchaj też jak łatki nadawane zestawom symptomów mogą wpływać na to jak dzieci postrzegają siebie samych i swoje własne możliwości. W tym odcinku:
Jak fałszywie kultywujemy błędne przekonania dotyczące różnych zaburzeń?
Jakie łatki przyklejamy dysfunkcjom?
Dlaczego diagnozowanie zaburzeń nie jest doskonałe?
Czy diagnoza zawsze jest słuszna?
Na co “cierpi” Elon Musk?
Na co “cierpi” Justin Timberlake?
Na co “cierpi” Phelps?
Na co “cierpi” Richard Branson?
Na co “cierpi” Daniel Radcliffe?
Na co “cierpi” Steven Spilberg?
Na co “cierpiał” Albert Einstein?
Na co “cierpi” Tim Ferris?
Na co “cierpi” Andy Warhol?
Na co “cierpi” Sir Anthony Hopkins?
Na co “cierpi” Woody Allen?
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.