#17 Czy dzieci lepiej uczą się w ciszy? Niekoniecznie!
W naszym przepełnionym bodźcami świecie trudno o całkowity brak dźwięków. Jeszcze trudniej o “ciszę w głowie”, czyli przestrzeń bez rozpraszaczy. Nasze dzieci często nie znają ciszy, bo nie ma jej w ich rozkładzie dnia. Stąd wizja, że w ciszy dziecko lepiej się uczy, może być wręcz odwrotna do rzeczywistości. Czy dzieci powinny uczyć się w ciszy, czy nie?
W tym odcinku:
o świecie, w jakim nasze dzieci funkcjonują - bodźce otaczają nas wszędzie,
“zajmij się czymś, może posprzątaj” - o wybijaniu dzieci z bezruchu i ciszy,
doświadczanie ciszy, cisza w głowie, co to znaczy?
jak stworzyć ciszę, utrzymać ją i w niej funkcjonować,
cisza słaba i silna - jaka jest różnica, która jest lepszym rozwiązaniem?
czy można zarządzić ciszę i jej wymagać?
jak rozmawiać z dzieckiem, by było spokojne i nie hałasowało?
czy cisza w sali lekcyjnej może być stresorem, ograniczeniem?
zadawanie pytań, dyskusja, wymiana myśli - jak to się ma do ciszy?
dzieci z zaburzeniami uwagi, a praca w ciszy,
kiedy hałas na niskim poziomie może pomóc się skupić?
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl