AMAKids Podcast

#24 Formułowanie zasad dla dzieci z ADHD

Czy zasady mogą być wspierające, a nie ograniczające? Dlaczego stawianie granic jest tak ważne dla dzieci nadpobudliwych? W tym odcinku dowiesz się jak formułować zasady przejrzyste, skuteczne, dające dziecku poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Posłuchaj!

W tym odcinku:

  • mała przypominajka o ADHD - warto nadrobić poprzednie odcinki!
  • po co nam zasady?
  • tworzenie zasad samodzielnie czy z dzieckiem?
  • najważniejsze cechy dobrej zasady z przykładami,
  • czego unikać podczas formułowania zasad,
  • co powoduje, że zasady “nie trafiają” do dziecka,
  • jakość, a ilość zasad - wybierz rozsądnie,
  • zasadę wprowadzamy raz czy o nich przypominamy?
  • podwójne standardy, czyli nasza rola w dostosowaniu się do zasad,
  • czy zasady mogą być krzywdzące?
  • co zasady mogą dać naszym dzieciom?
  • jak tłumaczyć dzieciom zasadność zasad, czyli o korzyściach z nich płynących,
  • dzieci jako przybysze z innej planety :)

Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.

Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts

Producentem podcastu jest AMAkids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.

Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl

Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.

Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda