Od pierwszej klasy dziecko będzie stawiało czoła zupełnie nowym wyzwaniom i, co najważniejsze, będzie to robiło samodzielnie. Pytanie więc brzmi: czy udało nam się wyposażyć dziecko we wszystkie niezbędne kompetencje i narzędzia, by poszło do szkoły z pewnością siebie? W tym odcinku dowiesz się:
Checklista i klasyka gatunku, czyli podstawowe umiejętności dzieci po przedszkolu.
Umiejętności zapewniające bezpieczeństwo dziecka.
Kategoria narzędzi i umiejętności: nastawienie do szkoły.
Nie strasz szkołą, czego unikać i czym to zastąpić.
Szkolny talizman na szczęście.
Kategoria narzędzi i umiejętności: samodzielność.
Jak nauczyć dziecko samodzielności i asertywności.
Rola i umiejętność zadawania pytań.
Odpowiedzialność: czyli kto ma pamiętać o worku i bloku?
Kategoria narzędzi: “przydasie” czyli co nie jest konieczne ale może się przydać.
Dlaczego warto rozkochać dziecko w książkach przed szkołą?
Rola inicjowania interakcji, negocjacji i kompromisów.
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.