AMAKids Podcast

#6 Czego nauczyć dziecko przed pierwszą klasą?


Od pierwszej klasy dziecko będzie stawiało czoła zupełnie nowym wyzwaniom i, co najważniejsze, będzie to robiło samodzielnie. Pytanie więc brzmi: czy udało nam się wyposażyć dziecko we wszystkie niezbędne kompetencje i narzędzia, by poszło do szkoły z pewnością siebie?
W tym odcinku dowiesz się:
  • Checklista i klasyka gatunku, czyli podstawowe umiejętności dzieci po przedszkolu.
  • Umiejętności zapewniające bezpieczeństwo dziecka.
  • Kategoria narzędzi i umiejętności: nastawienie do szkoły.
  • Nie strasz szkołą, czego unikać i czym to zastąpić.
  • Szkolny talizman na szczęście.
  • Kategoria narzędzi i umiejętności: samodzielność.
  • Jak nauczyć dziecko samodzielności i asertywności.
  • Rola i umiejętność zadawania pytań. 
  • Odpowiedzialność: czyli kto ma pamiętać o worku i bloku?
  • Kategoria narzędzi: “przydasie” czyli co nie jest konieczne ale może się przydać. 
  • Dlaczego warto rozkochać dziecko w książkach przed szkołą?
  • Rola inicjowania interakcji, negocjacji i kompromisów.
  • I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. 
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl



Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. 
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie.  Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda