Dawanie głasków, dolewanie czekolady do kubeczka, ładowanie bateryjki - jak robić to dobrze? Docenianie bez oceniania i etykietowania. Bez presji, że skoro mama chwali mnie za to, że jestem pracowity, to muszę być pracowity zawsze, by dalej mnie kochała. Jak chwalić, by dziecko czuło się zmotywowane i zachęcone. Posłuchaj!
W tym odcinku:
dawanie komplementów, pochwał, miłych słów jako narzędzie budowania relacji z dzieckiem
co to znaczy - dolać komuś czekolady do kubeczka?
mądre rodzicielstwo opiera się na mądrym motywowaniu, a nie nakładaniu presji
jak mówić do dziecka, by czuło, że nie musi cały czas spełniać oczekiwań otoczenia, by być kochane
co to znaczy chwalić obserwacją i jak nie mylić tego z oceną?
jakie zachowania dziecka warto zaobserwować i zasygnalizować to?
jak to możliwe, że nazwanie swojej obserwacji jest wystarczające?
jakie słowa mogą “popsuć” pochwałę?
co to znaczy chwalić uczuciem?
jak mówić o swoich odczuciach, by motywować dziecko do dobrych zachowań
o etykietowaniu i jego szkodliwości
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Producentem podcastu jest AMAkids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.