AMAKids Podcast

#16 Jak chwalić dziecko obserwacją i uczuciem?

Dawanie głasków, dolewanie czekolady do kubeczka, ładowanie bateryjki - jak robić to dobrze? Docenianie bez oceniania i etykietowania. Bez presji, że skoro mama chwali mnie za to, że jestem pracowity, to muszę być pracowity zawsze, by dalej mnie kochała. Jak chwalić, by dziecko czuło się zmotywowane i zachęcone. Posłuchaj!

W tym odcinku:

  • dawanie komplementów, pochwał, miłych słów jako narzędzie budowania relacji z dzieckiem
  • co to znaczy - dolać komuś czekolady do kubeczka?
  • mądre rodzicielstwo opiera się na mądrym motywowaniu, a nie nakładaniu presji
  • jak mówić do dziecka, by czuło, że nie musi cały czas spełniać oczekiwań otoczenia, by być kochane
  • co to znaczy chwalić obserwacją i jak nie mylić tego z oceną?
  • jakie zachowania dziecka warto zaobserwować i zasygnalizować to?
  • jak to możliwe, że nazwanie swojej obserwacji jest wystarczające?
  • jakie słowa mogą “popsuć” pochwałę?
  • co to znaczy chwalić uczuciem?
  • jak mówić o swoich odczuciach, by motywować dziecko do dobrych zachowań
  • o etykietowaniu i jego szkodliwości

Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.

Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts

Producentem podcastu jest AMAkids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl

Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.

Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda