Chcemy, aby dziecko uczyło się zarządzać obfitością. A pieniądze są niczym innym jak narzędziem. Nie da się nauczyć zarządzania pieniędzmi tylko poprzez ich posiadanie, należy ćwiczyć ich wydawanie, inwestowanie i oszczędzanie - podejmować wszystkie skomplikowanie i nieoczywiste decyzje związane z zarządzaniem pieniędzmi. Jak więc zorganizować dziecku kieszonkowe tak, by mogło podejmować te decyzje i uczyć się zarządzania, zamiast tylko wydawać na zachcianki?
W tym odcinku dowiesz się:
Czy kieszonkowe to pieniądze “za darmo” i mogą uczyć postawy roszczeniowej?
Czy kieszonkowe może uczyć zarządzania finansami, skoro dziecko wydaje tylko na zachcianki.
Czy kieszonkowe musi być obciążeniem dla rodziców w postaci dodatkowej kwoty z budżetu domowego?
Jak ustalić kwotę kieszonkowego?
Czy kwota powinna być niska, by dziecko nie wydawało za dużo?
Czy rodzic ma prawo kontrolować i rozliczać dziecko z kieszonkowego?
Czy można (i jak) nagradzać dziecko za niewydawanie całej kwoty kieszonkowego?
Czego może użyć wysoka kwota kieszonkowego?
Od czego uzależnić wypłacanie kieszonkowego?
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.