Umiejętność myślenia poza schematami, inaczej nazywana myśleniem innowacyjnym jest bardzo przydatna - szczególnie w zmieniającym się świecie. Pytaniem towarzyszącym jest - czy z perspektywy rodzica jest to zadanie do wykonania? Czy przypadkiem kreatywność nie jest cechą wrodzoną i po prostu albo dziecko jest “pomysłowe” albo nie. Radzę serdecznie usiąść lub trzymać się mocno, bo moja odpowiedź w tym odcinku może Cię zbić z pantałyku.
W tym odcinku dowiesz się:;
jak George Land testował kreatywność inżynierów dla NASA
jak wypadły badania kreatywności dzieci porównywane w wieku 5, 10 i 15 lat
na czym polega uczenie się nie twórczego myślenia
czy można i jak pracować intencjonalnie nad myśleniem twórczym
jak reagować na dziecięce kreatywne acz “głupie pomysły”
jak zorganizować dziecku wolną zabawę (i co to właściwie jest)
teoria części swobodnych a nauka kreatywności u dzieci
jak na kreatywność wpływa zabawa w otoczeniu natury kontra w otoczeniu betonu
kreatywne zabawy: zabawa w 20 pytań
jak osadzić zabawę w 20 pytań w codzienności
co ma wspólnego samoregulacja z kreatywnością
i wiele, wiele więcej!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.