AMAKids Podcast

#2 Jak nauczyć dziecko kreatywności?


Umiejętność myślenia poza schematami, inaczej nazywana myśleniem innowacyjnym jest bardzo przydatna - szczególnie w zmieniającym się świecie. Pytaniem towarzyszącym jest - czy z perspektywy rodzica jest to zadanie do wykonania? Czy przypadkiem kreatywność nie jest cechą wrodzoną i po prostu albo dziecko jest “pomysłowe” albo nie. Radzę serdecznie usiąść lub trzymać się mocno, bo moja odpowiedź w tym odcinku może Cię zbić z pantałyku.

W tym odcinku dowiesz się:;
  • jak George Land testował kreatywność inżynierów dla NASA
  • jak wypadły badania kreatywności dzieci porównywane w wieku 5, 10 i 15 lat
  • na czym polega uczenie się nie twórczego myślenia
  • czy można i jak pracować intencjonalnie nad myśleniem twórczym
  • jak reagować na dziecięce kreatywne acz “głupie pomysły”
  • jak zorganizować dziecku wolną zabawę (i co to właściwie jest)
  • teoria części swobodnych a nauka kreatywności u dzieci
  • jak na kreatywność wpływa zabawa w otoczeniu natury kontra w otoczeniu betonu
  • kreatywne zabawy: zabawa w 20 pytań
  • jak osadzić zabawę w 20 pytań w codzienności
  • co ma wspólnego samoregulacja z kreatywnością
  • i wiele, wiele więcej!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts

Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. 
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl



Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. 
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie.  Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda