#21 Trzy mity o dyskalkulii. Jak wspierać dziecko w matematycznych wyzwaniach?
W tym odcinku:
problemy z liczeniem u dziecka nie muszą oznaczać diagnozy dyskalkulii,
dyskalkulia to szerszy temat niż problemy z działaniami matematycznymi - o kompleksowym zrozumieniu dysfunkcji,
trzy najbardziej szkodliwe mity na temat dyskalkulii - jak się od nich uwolnić?
czym dyskalkulia jest naprawdę i z czego wynika,
czy moje dziecko jest leniwe i przez to nie umie nauczyć się matematyki?
o leczeniu dyskalkulii - na co możemy liczyć?
podejście do dzieci z tą dysfunkcją,
co zrobić, gdy moje dziecko ma objawy dyskalkulii,
możesz zrobić o wiele więcej, niż poprosić specjalistę o diagnozę,
czy dyskalkulia oznacza niski iloraz inteligencji?
metody pomocy uczniom z dyskalkulią.
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Producentem podcastu jest AMAkids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie