#10 Jak nauczyć się pozytywnej komunikacji z dzieckiem?
Niuanse, drobne różnice i małe kroczki w sposobie komunikacji rodzica z dzieckiem, które potrafią zrobić ogromną różnicę. Jak podejść do pozytywnej komunikacji z dzieckiem od podstaw, czyli od strony relacji rodzic-dziecko oraz relacji ja-ja, czyli samoświadomości i obserwacji własnych traum i tendencji. W tym odcinku:
Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dziecka?
Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dorosłego?
Dlaczego dziś rodzicielstwo jest podwójnie trudne?
Dlaczego edukacja i wsparcie w zakresie rodzicielstwa jest dziś niemal koniecznością?
Samoregulacja rodzica.
Skąd biorą się przepychanki słowne z dzieckiem?
Polecana książka na temat komunikacji z dzieckiem.
Jak (i po co) pracować nad relacją?
Kiedy rodzicielstwo staje się wyczerpujące i pozbawione satysfakcji?
Prowadzenie zamiast kontroli.
Co się dzieje gdy i rodzic i dziecko zachowują się “jak dziecko”?
Co mówić, gdy jesteśmy pod wpływem emocji?
Co robić, gdy nieporządane słowa już się wypsnęły?
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.