Niuanse, drobne różnice i małe kroczki w sposobie komunikacji rodzica z dzieckiem, które potrafią zrobić ogromną różnicę. Jak podejść do pozytywnej komunikacji z dzieckiem od podstaw, czyli od strony relacji rodzic-dziecko oraz relacji ja-ja, czyli samoświadomości i obserwacji własnych traum i tendencji.
W tym odcinku:
- Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dziecka?
- Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dorosłego?
- Dlaczego dziś rodzicielstwo jest podwójnie trudne?
- Dlaczego edukacja i wsparcie w zakresie rodzicielstwa jest dziś niemal koniecznością?
- Samoregulacja rodzica.
- Skąd biorą się przepychanki słowne z dzieckiem?
- Polecana książka na temat komunikacji z dzieckiem.
- Jak (i po co) pracować nad relacją?
- Kiedy rodzicielstwo staje się wyczerpujące i pozbawione satysfakcji?
- Prowadzenie zamiast kontroli.
- Co się dzieje gdy i rodzic i dziecko zachowują się “jak dziecko”?
- Co mówić, gdy jesteśmy pod wpływem emocji?
- Co robić, gdy nieporządane słowa już się wypsnęły?
- I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.