AMAKids Podcast

#10 Jak nauczyć się pozytywnej komunikacji z dzieckiem?


Niuanse, drobne różnice i małe kroczki w sposobie komunikacji rodzica z dzieckiem, które potrafią zrobić ogromną różnicę. Jak podejść do pozytywnej komunikacji z dzieckiem od podstaw, czyli od strony relacji rodzic-dziecko oraz relacji ja-ja, czyli samoświadomości i obserwacji własnych traum i tendencji. 
W tym odcinku:
  • Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dziecka?
  • Na jaki poziom stresu zaprojektowany jest mózg dorosłego?
  • Dlaczego dziś rodzicielstwo jest podwójnie trudne?
  • Dlaczego edukacja i wsparcie w zakresie rodzicielstwa jest dziś niemal koniecznością?
  • Samoregulacja rodzica.
  • Skąd biorą się przepychanki słowne z dzieckiem?
  • Polecana książka na temat komunikacji z dzieckiem.
  • Jak (i po co) pracować nad relacją?
  • Kiedy rodzicielstwo staje się wyczerpujące i pozbawione satysfakcji?
  • Prowadzenie zamiast kontroli.
  • Co się dzieje gdy i rodzic i dziecko zachowują się “jak dziecko”?
  • Co mówić, gdy jesteśmy pod wpływem emocji?
  • Co robić, gdy nieporządane słowa już się wypsnęły?
  • I wiele innych!

Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. 
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl


Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. 

Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie.  Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.
Made on
Tilda