Edukacja finansowa to nie tylko nauka rozpoznawania monet i wrzucanie drobnych do skarbonki. Oszczędzanie może być dla dzieci wstępem do nauki zarządzania pieniędzmi w każdej formie i każdych warunkach ale też doskonaleniu samokontroli i wielu innych kompetencji miękkich.;
W tym odcinku dowiesz się:
- dlaczego celem nauki oszczędzania nie jest odłożenie określonej kwoty na określony cel
- jak zorganizować dziecku warunki by swobodnie mogło uczyć się oszczędzania
- z czego składa się proces nauki oszczędzania: kompetencja, wiedzia i postawa
- jakie są uniwersalne zasady dotyczące nauki oszczędzania (i innych nawet bardziej skomplikowanych elementów edukacji finansowej)
- nauka oszczędzania a poziom odpowiedzialności za finanse i konsekwencje decyzji finansowych
- czy pusta skarbonka świadczy o tym, że dziecko nie uczy się (lub nie chce) oszczędzać
- czy pełna skarbonka świadczy o tym, że dziecko już potrafi oszczędzać
- jak rodzic może pracować nad finansową postawą dziecka i jak pracować nad własną
- jak stać się dla dziecka wzorem oszczędności: opcja dla rodziców potrafiących oszczędzać i dla tych, którzy wciąż się tej umiejętności uczą
- jakie elementy powinna zawierać skuteczna skarbonka i jakie ma spełniać funkcje (prócz wkładania monet)
- jak ustalić z dzieckiem odpowiedni cel oszczędnościowy, by nauka przebiegała możliwie najsprawniej czyli jak rozrysować matrycę celu oszczędnościowego
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMAKids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Londynie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu na www.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.