Tabliczka mnożenia jest jedną z podstawowych kompetencji matematycznych. Bezradność i nieumiejętność rozwiązania dowolnego zadania z matematyki ma tendencję do nawarstwiania się. Braki w tabliczce mnożenia będą widoczne w tempie i efektywności rozwiązania niemal wszystkich zadań na wszystkich wyższych etapach nauczania. A ponieważ szkoła nie jest w stanie z definicji dostosować programu nauczania tabliczki mnożenia pod indywidualne potrzeby dziecka (takie jak tempo uczenia, wiedza na jakiej bazuje, trudności w uczeniu się, preferencje metod dydaktycznych etc), zaangażowanie rodzica w tym zakresie jest niezbędne. Podpowiadamy jak podejść do tematu!
W tym odcinku dowiesz się:
Dlaczego rodzic powinien być zaangażowany w naukę dziecka tabliczki mnożenia?
Rola znajomości tabliczki mnożenia w kontekście przedmiotów ścisłych.
Uniwersalne zasady pomocy w nauce tabliczki mnożenia (i nie tylko).
Jak uniknąć presji nauki i rozpoczynania nauki “bo dziecku słabo idzie”?
Co zrobić gdy metoda nauki, którą stosujemy, nie działa?
Czy nagradzać pieniędzmi/słodyczami/telewizją za naukę tabliczki mnożenia?
Co powinno umieć dziecko zanim podejdzie do nauki tabliczki mnożenia?
Duńskie liczenie blokowe.
Do czego może doprowadzić bezradność dziecka w zakresie tabliczki mnożenia.
Math anxiety czyli matematyczna niepokój na myśl o matematyce jako coraz częstsza dziecięca przypadłość.
Gamifikacja nauki tabliczki mnożenia.
Czego unikać decydując się na grę/aplikację do nauki tabliczki mnożenia?
Zaangażowanie motoryki małej i dużej. Rola zmysłów.
Memory do nauki tabliczki mnożenia.
I wiele innych!
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji. Dostępny na Twoich ulubionych platformach! YouTube Spotify Apple Podcasts Google Podcasts Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka. Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia. Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.