Tabliczka mnożenia jest jedną z podstawowych kompetencji matematycznych. Bezradność i nieumiejętność rozwiązania dowolnego zadania z matematyki ma tendencję do nawarstwiania się. Braki w tabliczce mnożenia będą widoczne w tempie i efektywności rozwiązania niemal wszystkich zadań na wszystkich wyższych etapach nauczania. A ponieważ szkoła nie jest w stanie z definicji dostosować programu nauczania tabliczki mnożenia pod indywidualne potrzeby dziecka (takie jak tempo uczenia, wiedza na jakiej bazuje, trudności w uczeniu się, preferencje metod dydaktycznych etc), zaangażowanie rodzica w tym zakresie jest niezbędne. Podpowiadamy jak podejść do tematu!
W tym odcinku dowiesz się:
- Dlaczego rodzic powinien być zaangażowany w naukę dziecka tabliczki mnożenia?
- Rola znajomości tabliczki mnożenia w kontekście przedmiotów ścisłych.
- Uniwersalne zasady pomocy w nauce tabliczki mnożenia (i nie tylko).
- Jak uniknąć presji nauki i rozpoczynania nauki “bo dziecku słabo idzie”?
- Co zrobić gdy metoda nauki, którą stosujemy, nie działa?
- Czy nagradzać pieniędzmi/słodyczami/telewizją za naukę tabliczki mnożenia?
- Co powinno umieć dziecko zanim podejdzie do nauki tabliczki mnożenia?
- Duńskie liczenie blokowe.
- Do czego może doprowadzić bezradność dziecka w zakresie tabliczki mnożenia.
- Math anxiety czyli matematyczna niepokój na myśl o matematyce jako coraz częstsza dziecięca przypadłość.
- Gamifikacja nauki tabliczki mnożenia.
- Czego unikać decydując się na grę/aplikację do nauki tabliczki mnożenia?
- Zaangażowanie motoryki małej i dużej. Rola zmysłów.
- Memory do nauki tabliczki mnożenia.
- I wiele innych!
Dostępny na Twoich ulubionych platformach!
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts
Producentem podcastu jest AMA Kids - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.
Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Neuropedagog, trener rodziców i popularyzator nauki. Prywatnie mieszkająca w Warszawie mama dwójki dzieci. Na co dzień przekształca swoją wiedzę i doświadczenie w narzędzia, metody i strategie dla rodziców pomocne w wychowaniu kreatywnych, przedsiębiorczych i myślących dzieci za pomocą bloga i podcastu nawww.godmother.pl. Główne obszary ekspertyzy to: neuroedukacja z neurodydaktyką, przedsiębiorczość dzieci (w tym edukacja finansowa i rozwój osobisty) oraz alternatywne metody uczenia.
Współpracuje jako popularyzator nauki dla Centre of Educational Neuroscience w Londynie. Akademicko związania z Institute of Education, University of London na kierunku MSc Educational Neuroscience. Ukończyła studia podyplomowe – kierunek Neurodydaktyka. Jest również absolwentką kierunku International Business z wykładowym angielskim. Certyfikowany moderator Modelu Fryburskiego (neurodydaktycznego szkolenia nauczycieli), certyfikowany pedagog Montessori oraz certyfikowany Tutor pierwszego stopnia. Wykładowca na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym Neurodydaktyki w Katowicach oraz Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej w Warszawie.