#18 Jak wspierać ucznia z ADHD: zadanie podzielone na kroki
Zadania i polecenia otaczają nas codziennie. Jak skutecznie komunikować polecenia i instrukcje? Na co zwrócić uwagę, by dziecko nie zapomniało, co należy zrobić? Kiedy stosować pozytywne wzmocnienie? Oto kilka sprawdzonych rad, w jaki sposób wspierać dzieci z i bez ADHD. Posłuchaj!
W tym odcinku:
dziecko też człowiek, czyli czasem nawet dla dorosłego długie polecenia są niezrozumiałe,
czy nadpobudliwe dzieci to tylko te z ADHD?
w jakich sytuacjach dzielenie zadań na kroki będzie przydatne,
jak dzielić zadania na kroki - praktyczne przykłady,
o czym warto pamiętać, gdy komunikujemy dziecku polecenie,
jak ułatwić dziecku przyswajanie informacji, czy powtórzenia i pytania pomocnicze,
dlaczego tak ważne jest dzielenie zadań na kroki, gdy mamy do czynienia z dziećmi z zespołem,
fakty i mity o komunikowaniu poleceń,
jak nie zostać odfiltrowanym w szumie komunikacyjnym,
o potędze parafrazy w komunikacji,
jak można zaprosić dziecko do tworzenia instrukcji do zadania,
wymyślanie i wykonywanie poleceń też może być interesującą zabawą,
pozytywne wzmocnienie w praktyce - prawdziwa motywacja dla dzieci z ADHD,
o łączeniu zadań w pary, czyli mnemotechniki w codziennych sytuacjach,
decyzyjność jako zachęta do wykonywania zadań. Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.
Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl