AMAKids Podcast

#18 Jak wspierać ucznia z ADHD: zadanie podzielone na kroki

Zadania i polecenia otaczają nas codziennie. Jak skutecznie komunikować polecenia i instrukcje? Na co zwrócić uwagę, by dziecko nie zapomniało, co należy zrobić? Kiedy stosować pozytywne wzmocnienie? Oto kilka sprawdzonych rad, w jaki sposób wspierać dzieci z i bez ADHD. Posłuchaj!

W tym odcinku:

  • dziecko też człowiek, czyli czasem nawet dla dorosłego długie polecenia są niezrozumiałe,
  • czy nadpobudliwe dzieci to tylko te z ADHD?
  • w jakich sytuacjach dzielenie zadań na kroki będzie przydatne,
  • jak dzielić zadania na kroki - praktyczne przykłady,
  • o czym warto pamiętać, gdy komunikujemy dziecku polecenie,
  • jak ułatwić dziecku przyswajanie informacji, czy powtórzenia i pytania pomocnicze,
  • dlaczego tak ważne jest dzielenie zadań na kroki, gdy mamy do czynienia z dziećmi z zespołem,
  • fakty i mity o komunikowaniu poleceń,
  • jak nie zostać odfiltrowanym w szumie komunikacyjnym,
  • o potędze parafrazy w komunikacji,
  • jak można zaprosić dziecko do tworzenia instrukcji do zadania,
  • wymyślanie i wykonywanie poleceń też może być interesującą zabawą,
  • pozytywne wzmocnienie w praktyce - prawdziwa motywacja dla dzieci z ADHD,
  • o łączeniu zadań w pary, czyli mnemotechniki w codziennych sytuacjach,

decyzyjność jako zachęta do wykonywania zadań.
Słuchaj na bieżąco podcastu “Jak nauczyć dziecko Show” - cyklicznej audycji, w której ekspert w najprostszy możliwy sposób inspiruje do tego jak uczyć dzieci niezbędnych umiejętności i kompetencji.

Dostępny na Twoich ulubionych platformach!

YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Google Podcasts

Producentem podcastu jest AMAKids Polska - sprawdzone zajęcia rozwojowe dla Twojego dziecka.Podcast prowadzi dla Ciebie Angelika M. Talaga, neuroedukator z Godmother.pl
Made on
Tilda