AMAKids Polska | Arytmetyka Mentalna™

4 przykłady jak rozwijać zdolności twórcze u dzieci

ROZWÓJ ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH U DZIECI

Zdolności twórcze są niezbędne i ważne dla każdego zawodu, dlatego konieczne jest kształtowanie wyobraźni, myślenia figuratywnego i kreatywnego od lat najmłodszych. Aktywując kanały sensoryczne oraz preferując tworzenie umiejętności myślenia i pamięci rodzice często ignorują twórczy potencjał dziecka - i na próżno. Proces nauczania przedmiotów szkolnych będzie o wiele bardziej skuteczny, jeśli podejmiesz kreatywne podejście do niego - czyli wykorzystasz kreatywne możliwości. Stąd wniosek: konieczny jest rozwój twórczy dzieci, a także intelektualny i fizyczny.


JAKIE SĄ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNE?

Co zawiera koncepcja bazy kreatywnych możliwości człowieka? Jest to złożony aspekt, a mieści w sobie:
  • zaangażowanie w wiedzę i odkrycia;
  • inicjatywę;
  • fantazję;
  • intuicję;
  • myślenie figuratywne i logiczne;
  • aktywność;
  • wykorzystanie umiejętności teoretycznych w praktyce.
Rozwój zdolności twórczych u dzieci rozpoczyna się od pierwszych miesięcy życia. Pytanie: „Dlaczego?”, „eksperymentowanie” ze wszystkim budzi się w dziecku wraz z aktywacją zdolności myślenia i mówienia. Dlatego manifestacja potencjału twórczego musi być traktowana z należytą powagą, ponieważ przed Tobą nie jest tylko wesoły, bawiący się dzieciak - przed Tobą rośnie mały geniusz. Potencjał twórczy obejmuje:
  • skłonność do wymyślania i fantazjowania;
  • oryginalne tańczenie z muzyką;
  • rysowanie i tworzenie niezwykłych obrazów;
  • rymowanie i kopiowanie zachowań.

KREATYWNE UMIEJĘTNOŚCI W RÓŻNYM WIEKU

W wieku 2-5 lat podstawa osobowości kształtuje się w dziecku, więc potencjał twórczy ujawnia się najwyraźniej. Na tym etapie dziecko jest bardzo ciekawe, a jego pamięć jest selektywna i oparta na wczesnej mowie i abstrakcyjnym myśleniu. Dziecko charakteryzuje się twardością w osiąganiu celów, ma większą uwagę, rozwija wyobraźnię i poziom emocjonalny. Dziecko odczuwa ogromne zainteresowanie nową wiedzą i umiejętnościami, a także jest gotowe zastosować wszelkie środki twórczego rozwoju.
W wieku 6-10 lat dziecko ma trudny okres, ponieważ zaczyna chodzić do szkoły i zdobywać wykształcenie. Kreatywność na tym etapie zależy od okoliczności nauki i komunikacji. Dzieciak w tym okresie chce zdobywać wiedzę niezależnie.
W wieku 11-14 lat dziecko ma nie tylko wiele pytań, ale samo może teraz prowadzić badania i eksperymenty lub wymyślać hipotezy. Być może liczba zainteresowań spadnie, ale głębia ich badań będzie świetna. W okresie dojrzewania dziecko ma poważne pytania filozoficzne, na przykład: Jakie jest znaczenie życia? Po co żyję?

METODY ROZWOJU

Istnieje wiele sposobów rozwijania zdolności twórczych dzieci. Oto najbardziej znane z nich:
Rozmawiaj o świecie. Porozmawiaj ze swoim dzieckiem o wszystkim, co Cię otacza. Może to być plac zabaw lub mieszkanie. Co więcej? Porozmawiaj o mieście, w którym mieszkasz lub o naturze, którą widzisz. Możesz zakończyć rozmową o kosmosie.
Ćwiczenia edukacyjne. Znajdź gry, które rozwijają cechy niezbędne dla kreatywnego dziecka: pamięć, wyobraźnię, uwagę i logikę.
Rysunek. Nawet jeśli Twoje dziecko nie ma zbyt wielu talentów proces ten przyniesie mu korzyści. Przecież na papierze można przedstawić wszystko, co maluje fantazja w głowie dziecka.
Czytanie książek. Każdego wieczoru spędzaj czas na rodzinnym czytaniu. Przeczytaj ciekawe historie, opowieści o zwierzętach, bajkach, mitach i legendach, a następnie przedyskutuj czytanie. Co się podobało, a co nie i dlaczego? Naucz dziecko udowadniać i argumentować.

WARUNKI ROZWOJU TALENTÓW

Aby dziecko odkryło talent twórczy konieczne jest przygotowanie warunków do rozwoju i środków rozwoju tego procesu. Często dziecko nie ma specjalnego talentu twórczego - nie wie jak i nie lubi rysować, nie jest skłonne do fantazji i innych artystycznych manifestacji, ale to nie znaczy, że nie ma ono potencjału twórczego. Twórczy rozwój dzieci w wieku przedszkolnym ma na celu wykorzystanie metod gier, podczas których ważne jest zdiagnozowanie twórczej aktywności dziecka i określenie rodzaju dominującego, typu ukrytych umiejętności, a może nawet talentu.

Za wyobraźnię i fantazje osoby odpowiada prawa półkula mózgu, której rozwój następuje w symbiozie ze stymulacją lewej. Efekt ten uzyskuje się w procesie uczenia dzieci arytmetyki mentalnej. Unikalne techniki pedagogiczne są z powodzeniem wprowadzane przez specjalistów Akademii Intelektualnego Rozwoju AMAKids, które oprócz tworzenia podstawowych zdolności umysłowych ujawniają potencjał estetyczny dziecka. Rozwój zdolności twórczych dzieci w wieku przedszkolnym w centrach AMAKids to także zajęcia muzyczne, wizualne, teatralne, w harmonii z ćwiczeniami matematycznymi i zadaniami mechanicznymi. Zadania opierają się na logice, rozwoju kreatywnego myślenia, intuicji, doskonałych umiejętnościach motorycznych oraz treningu w czytaniu i pisaniu.
Gdy dziecko dorasta, zadania mające na celu ukształtowanie jego twórczego potencjału stają się bardziej złożone. Rozwój zdolności twórczych dzieci w wieku szkolnym zapewnia wprowadzenie złożonych zadań, które tworzą cechy osobiste - takie jak przywództwo.
Program tworzenia potencjału twórczego dzieci z różnych grup wiekowych w Akademii Rozwoju Intelektualnego AMAKids ma na celu wykorzystanie tylko skutecznych metod pracy. Każda lekcja jest budowana według liczby uczniów w grupie, ich cech fizjologicznych i bazy intelektualnej. Ostateczne wyniki innowacyjnych technik są widoczne na pierwszych lekcjach, a dziecko uczy się świata z zainteresowaniem, komunikuje się z dziećmi w tym samym wieku, gra w gry edukacyjne, rysuje, śpiewa i pisze.
Najwyższym stopniem ukształtowania potencjału twórczego dziecka jest możliwość udowodnienia swojej oryginalności i talentu. Razem to zrobimy!
Zabawy kreatywne
Made on
Tilda